IMG-0035

Arrangemang

Under året erbjuds en uppsjö av läger & helgarrangemang för våra medlemmar i distriktet.

Här finns allt från scouttävlingen Scouternas dag mitt i centrala Malmö till den häftiga nattävlingen Myskio, i skogarna kring Sjöbo.

Ej att förglömma att vi varje år erbjuder konfirmationsläger samt det enormt uppskattade lägret Hand-i-hand. Dessutom finns även våra kårlägerveckor på vårt fantastiska lägerområde Sjöröd.

Kårlägervecka!
Södra Skånes Scoutdistrikt erbjuder likt tidigare år möjligheten att åka på läger med kåren på Sjöröd under sommaren 2024.
De datum som finns tillgängliga för årets Kårlägervecka är 21-27 Juli.
Mer information om detta kommer att komma löpande under nästa år.
Är man intresserad kan man redan nu skicka en intresseanmälan till: kansli@sodraskane.se
För att genomföra Kårlägerveckan på Sjöröd krävs det funktionärer och nu har du chans att anmäla dig som funktionär.
Uppgifterna är många olika och det behövs insatser från och med nu med planering men, också insatser på förläger, lägerveckan och på efterläger.
Oavsett vad du är intresserad av att engagera dig med anmäl ditt intresse så fort som möjligt till: kansli@sodraskane.se