Scouterna-symbol_blue

Södra kansliet

Tillsammans arbetar konsulenterna för en fantastisk scoutverksamhet på lokal, regional och nationell nivå.

Södra regionala kansliet i Malmö har följande bemanning

• Scouterna dvs. riksorganisationen med tre konsulenter samt regional utvecklingschef, som arbetar mot både Östra regionen och Södra regionen, Theodor Söderberg, Sofie Moberg
    Ellen Andersson och Johan Möller, är stödet mot de ca 160 scoutkårerna inom regionerna är i fokus för deras arbete
  • Södra Skånes scoutdistrikts konsulent som arbetar med bl.a. arrangemang, fastigheter, kårstöd, ekonomi och administration Ann Ekström
  • Snapphane scoutdistrikts konsulent Helene Wilkens som i huvudsak sitter i Hässleholm
  • Programgruppens anställde Anton Nilsson
  • Kommunikatör Linnéa Wedelin med ansvar för att skapa innehåll i Scouternas nationella kommunikationskanaler via sitt arbete i kommunikationsavdelningen.

Har du som scout eller ni som kår tips och idéer som är viktiga för kansliet att veta och ta del av – det är bara att höra av sig. Det är tillsammans som vi utvecklar scouting, så att vi kan nå vårt uppdrag: att ge barn och unga från alla delar av samhället möjlighet att utvecklas till sin fulla potential, i en trygg miljö där alla får vara sig själva.

Vi lovar äventyr, spänning, gemenskap och Sveriges bästa ledare.